fredag 11 december 2009

Fynd!


Det är förbjudet att ta saker ur containerna
på återvinningsstationer...
Förundrat har jag sett hur finfina retroprylar slängs var gång jag är där.
(Och det har varit ganska ofta nu när vi byggt till huset)
Senast jag var där så kunde jag inte se det mer.
-Cover me! pep jag till mannen som fick backa upp bilen så ingen kunde se när jag dök ner i containern å rädda flera fina kakelplattor från Uppsala-Ekeby!
Räddade från sitt dystra öde, pryder dom nu vår lilltoa.
Mycket bättre!

10 kommentarer:

HelenJ sa...

Jag förstår dig - de var ju helläckra!

Johanna sa...

Helt rätt. Skäms den som slängt såna rariteter. Vilken tur att du räddade dem;))
Ha en fortsatt skön helg!

Hälsningar Johanna

Lotten sa...

Hi, hi... jag skulle vilja sett dig där i containern ;-) Jag tycker det är helt galet att man inte får ta saker därifrån! Jag räddade en stokke barnstol för typ 5 år sedan. Det var inget fel på den alls.... När vi var klara med den sålde vi den billigt på blocket. Tacka vet jag återvinning!

Kraam Lotten

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Va, heter det inte återfinningsstationen??? ;o)
Så fint de pryder er hem nu, det vore synd och skam om de skulle krossas med annat skräp.
Själv har jag också räddat en del saker därifrån och det är med såndana blandade känslor jag gör det. Jag kan definitivt inte acceptera att de ska krossa vackra fina saker som inte tillverkas mer...nä, de ska räddas för eftervärlden, brukar jag rättfärdiga mitt tjuveri med! :o)
Ha den finaste av helger,
Lydia

Eva Linnea sa...

Ja, folk är galna på att slänga fina saker! Kan de inte lämna in de på loppisar el dyl iaf? Fy vad det slösas med resurser överallt.
Ert/Ditt nya kakel blev ju jättesnyggt.
Andras skräp blir ditt guld och ditt skräp blir guld hos någon annan, eller hur?
Kram Eva Linnea

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Ibland bara måste man göra en god gärning;)
Vänliga hälsningar
Rebecka

HELLO TIGER! sa...

Snyggt!!

Angel.Pearls sa...

Hej -härlig blogg jag hittat här hos dig! Helt rätt av dig att rädda 'dyrgriparna', fint att de fick 'nytt liv' på din toa! Ha ett underbart 2010!//Eva

Tant Grön sa...

Jamen herre gud, det var väl en fantastiskt god gärning du gjorde där! Det är ju för bövelen helgerån att kasta sådana skatter. Jag tycker att den är lite märklig den där lagen, är det inte bättre att saker och ting kommer till användning än att det ska brännas eller vad det nu skulle ha skett med dem på återvinningsstationen.

Snyggt som attan blev det också :-D

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

.....ibland tycker jag det skulle vara någon slags bygglov på att slänga saker, skräplov - eller nåt... har också stått och kvidit/pinats över slängda dyrgripar...

och fint blev det hos dig, glad blev jag:-)

trevlig kväll,
Hillevissan