lördag 31 januari 2009

KANYAKUMARI




För ett år sedan var jag i Indien på Yoga och Ayur Veda kurs. Jag åkte till Indiens Sydspets- Kanyakumari, en pilgrimsort för människor från hela Indien,där möts de tre haven Arabiska Havet i väster, Indiska Oceanen i söder och Bengaliska Viken i öster. Det är en mäktig upplevelse. Solnedgången lockar tusentals människor till stränderna. All Indier tyckte det var så märkligt att jag var ensam. Jag blev bjuden att sitta med flera familjer och sällskap! Det var en helt otrolig upplevelse. Alla var så ödmjuka, vänliga, glada och ville vara nära. Så där satt jag och tittade på solnedgången med dessa fantastiska kvinnor och män.
Om du vill så läs Kvinnor på ett tåg av Anita Nair en fantastisk bok som handlar om att vara kvinna i Indien och om sydspetsen! Fick boken av en vän i födelsedagspresent när jag kom hem. Hon visste inte att jag rest samma resa som kvinnan boken.Visst är livet fantastiskt!

6 kommentarer:

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vilken spännande resa du gjort.
Tack för boktipset.
Kvinnorna påminner om en bukett färgstarka tulpaner.
Fortsatt trevlig helg
Birgitta

Anonym sa...

Vackra kvinnor, underbara färger.Måste ha varit en sagolik resa. Min granne kom just hem därifrån. Han såg alldeles avspänd och tilllfreds ut.

Maria sa...

Härligt med gemenskapen! Och så vackra klänningar de har! Även om de vore opraktiskt så är det nästan så att man önskar att man fick gå klädd så, kanske någon gång ibland...
Tack för rara ord hos mig!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Det låter som en riktig drömresa. Tänk så vackra kläder kvinnorna bär...de smälter ihop till en enda vacker enhet.
Ha en härlig vecka,
Lydia

Anonym sa...

Vilka fina bilder! Otroliga färger dessa kvinnor har på sina kläder!
Och vi svenskar som bara ska vara så chica och gråsvarta. Visst är det trevligare med färg för ögat?!
Växthusmadam

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Va kul att se dina fina bilder, där har jag också varit. Häftig känsla att se alla havet mötas.

Tyra